Op donderdag 29 september lanceerde S&P de nationale actie ‘Sparen voor Cunina’ met een persconferentie in de toonzaal van het Geelse bedrijf Aerts nv.

In aanwezigheid van Cunina-ambassadrice Sabine De Vos, Sophie Vangheel, stichter-voorzitter van Cunina en Paul Aerts, zaakvoerder van Aerts nv, werd het belang van ‘Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen’ (MVO) benadrukt en de actie ‘Sparen voor Cunina’ toegelicht.
Met merken als Salt&Pepper en Yong beschikt Aerts nv over trendy en kwaliteitsvolle producten, die vanuit hun vestiging in Geel worden gedistribueerd in Europa.
 
De actie
 
Op 1 oktober gaat de actie ‘Sparen voor Cunina’ van start in de 158 verdeelpunten van Salt en Pepper in Vlaanderen. Het merk Salt&Pepper bestaat uit een volledige lijn geschenkartikelen, van een eenvoudige blikopener over een exclusieve vaas tot een design servies.
Sinds de oprichting van Cunina in 1990 werkt Sophie Vangheel, stichter-voorzitter van Cunina, nauw samen met bedrijven om haar doelstellingen in het Zuiden te realiseren: zoveel mogelijk kinderen toegang geven tot kwaliteitsvol onderwijs. Je kan de wereld niet in één keer veranderen. Maar door duidelijke keuzes te maken, door een sterke visie, lokale betrokkenheid en vooral door een groot individueel engagement kan je veel teweegbrengen. Dit is wat Cunina doet. En waar het toe oproept.
Al sinds het prille begin kan Cunina rekenen op de steun van Aerts nv. Met de actie ‘sparen voor Cunina’ kiest Paul Aerts, zaakvoerder van Aerts nv, er voor om de steun te concretiseren en zeer tastbaar te maken. Net als partnerbedrijven Schoenen Torfs, Robarov, Durabrik, Ekol en Buy4Life wil het Geelse bedrijf met de actie ‘Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen’ (MVO) omzetten in daden en een evenwicht te creëren tussen de drie P’s: People, Planet en Profit. Ondernemen is immers meer dan alleen maar winst maken.
De actie ‘Sparen voor Cunina’ loopt van 1 oktober 2011 tot 31 december 2011 en per verkocht spaarvarken uit de OINK! collectie van Salt en Pepper wordt 2 euro aan Cunina geschonken om projecten in het Zuiden te realiseren die de kwaliteit van het onderwijs verbeteren. De actie is het startschot van een langetermijn samenwerking tussen Aerts nv en Cunina vzw. De158 verdeelpunten van Salt en Pepper, het personeel en de klanten worden nauw betrokken bij de actie.
Cunina-ambassadrice Nathalie Meskensis het gezicht van de campagne.

Foto: Sophie Vangheel, Paul Aerts en Sabine De Vos